نحوه تعویض تسمه تایم خودرو – ما در این مقاله می خواهیم به بررسی نحوه تعویض تسمه تایم بپردازیم و موارد کلیدی و اصلی و نکات مورد نظر را در این باره مورد بررسی قرارداده و برای شما توضیح دهیم.

تسمه تایم در واقع هماهنگ کننده قسمت های مختلف موتور خودرو است و اگر دچار مشکل شود و آسیبی ببیند خرابی آن باعث آسیب های جدی به قسمت های محتلف موتور خودرو خواهد بود که منجر به تعمیر موتور خودرو خواهد شد.

تعویض به موقع تسمه تایم بسیار ضروری بوده و تعویض به موقع آن همانگونه که گفته شد مانع از خسارات آتی خواهد بود زیرا پارگی تسمه تایم آسیب زیادی را منجر خواهد شد. تسمه تایم از لاستیک مصنوعی تقویت شده با رشته های سیمی ساخته شده است.

نحوه کار تسمه تایم:
کار تسمه تایم در واقع به این صورت است که میل لنگ و میل بادامک را به صورت هماهنگ و با نظم خاصی به هم مرتبط می کند به گونه ای که میل لنگ، نیروی خطی پیستون را که حرکتی بالا و پایینی دارد،را به انرژی چرخشی تبدیل می کند و خوب است بدانید که همین انرژی جنبشی است که باعث به حرکت درآمدن چرخ ها می شود و در مقابل آن میل بادامک سوپاپهای موتور را برای ورود و خروج هوا و دود از موتور باز و بسته می‌کند. حتما تا اینجا متوجه شده اید که عدم وجود تسمه تایم باعث برخورد پیستون ها با سوپاپ ها می‌شود که این یعنی آسیب به موتور خودرو و عدم کار کردن آن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *