علت روشن شدن چراغ هشدار ایربگ – گاهي ممكن است بصور خود به خود چراغ هشدار ايربگ خودرو شما روشن شود در چنين حالتي شما بايد علت وقوع اين اتفاق را بدست آورده و در صدد رفع آن برآييد. علل مختلفي مي تواند منجر به اين اتفاق شود كه در ادامه به بررسي اين موارد مي پردازيم:

با استارت زدن ماشین، چراغ هشدار ایربگ برای چند ثانیه روشن می شود و باید به طور اتوماتیک در صورت مثبت بودن شرایط، خودش خاموش شود اما اگر همچنان روشن ماند، کامپیوتر ماشین باید بتواند مشکل را شناسایی کند و بعد از شناسایی، کدی توسط کامپیوتر ذخیره می شود که از طریق آن بتوانید علت را شناسایی کنید.

گاهی اوقات روشن بودن این چراغ می تواند باعث شود که ایربگ ها به درستی کار نکنند و همین امر می تواند در هنگام تصادف مانع از باز شدن کیسه ها شود و گاهی اوقات علت روشن ماندن چراغ، مشکلات سنسور یا ضعیف عمل کردن کمربند می باشد.

زمانی که چراغ هشدار ایربگ روشن می ماند، چه کار کنیم؟
اول از همه این که کمربند خود را چک کنید و اگر دیدید که چراغ ایربگ همچنان روشن است سوئیچ نزنید و حرکت نکنید و گاهی اوقات با یک بررسی ساده می توانید به راحتی علت را پیدا کنید.

اگر چراغ ایربگ هنوز روشن بود بهتر است که کامپیوتر ماشین را اسکن کنید تا کد مربوط به این مشکل را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید و بیشتر ماشین ها یک دکمه ریست دارند که می توان در چنین زمانی از آن استفاده کرد فقط به یاد داشته باشید که کار کردن با ایربگ خطرات خودش را دارد و ممکن است در یک اقدام ناشیانه آن را از بین ببرید پس بهتر است که از فردی متخصص کمک بگیرید. امداد خودرو تهراني در سريعترين زمان مي تواند مشكل خودرو شما را رفع كند و در صورتي كه ايراد فني اي در سيستم ايربگ شما باشد به شما كمك خواهد كرد تا مشكل را رفع نماييد.

آیا رانندگی کردن با چراغ هشدار ایربگ روشن امنیت دارد ؟
در حالی که در این حالت می توانید ماشین را حرکت دهید اما باید به یاد داشته باشید که در چنین مواردی ممکن است ایربگ به خوبی کار خود را انجام ندهد که همین تبدیل به یک خطر می شود.

اگر نیاز ضروری ندارید سعی کنید که حتی الامکان تا برطرف شدن مشکل از ماشین استفاده نکنید و هر چه سریع تر آن را به یک تعمیرگاه ببرید.

گاهی اوقات برطرف کردن این مشکل به قدری راحت است که می توانید با یک تعمیرکار يا امداد خودرو تماس بگیرید و با گفتن علائم و نشانه ها مشکل را به راحتی پیدا کنید و با همان تلفن، با راهنمایی های فرد مورد نظر بتوانید خودتان تعمیر خودرو را در چنین حالتی انجام دهید.

اجزای اولیه سیستم ایربگ معمولاً چهار جزء بسیار مهم در سیستم خود دارد که این چهار جزء شامل باتری بک آپ، سنسور تصادف، شتاب سنج و مخزن ایربگ می باشد. هر کدام از این موارد می تواند باعث روشن ماندن چراغ هشدار ایربگ شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *